Etiketter

onsdag den 1. august 2012

Hjemmelavet youghurt

Hjemmelavet youghurt det er vejen frem!

Jeg har længe gået med ideen om at lave min egen youghurt. Men må indrømme at jeg har været lidt skræmt over hvor præcist tempereret det skulle være i følge de forskellige opskrifter.
Den anden dag faldt jeg tilfældigt over en hjemmeside som påstod at mindre også kunne gøre det.

Så jeg gik i gang. og et døgn senere har jeg den skønneste milde youghurt. Den går fantastisk til den hjemmelavede mysli.


Jeg bruget 1 L øko mælk og 1 dl youghurt fra køl

Mælken varmede jeg op til kogepunktet og satte til afkøling. Da det nåede godt finger varmt ca. 40grader. Rurte jeg youghurten. Skålen blev dækket med film og pakket ind i et håndklæde. Den blev sat lunt i stuen.
24 timer senere blev den rurt igennem og sat på køl.
Det smager skønt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar